כיכר המוסכים המרומזרת (צילום: שרון צור)

לפני כשבוע הופעלו לראשונה הרמזורים בכיכר צומת המוסכים, כחלק מתוכנית לשיפור עומסי התנועה ותאונות הדרכים בצומת המסוכן. אלא שלדעת הנהגים שעברו השבוע בצומת, הרמזורים לא רק שלא הקלו את בעיות התנועה, אלא אף החמירו אותן.

בימים שישי ושבת דווח על פקקים ארוכים שהשתרכו במקום, ונהגים דיווחו על המתנה של בין חצי שעה ל־50 דקות בצומת. "זה היה נורא, כל כמה מטרים יש רמזור, הכל לא ברור ואי אפשר לדעת לאיזה כיוון נוסעים", סיפר גור אפריאט תושב נצרת עילית, "אנשים התבלבלו וחצו את הצומת במעבר מסוכן מנתיב לנתיב, תוך שהם מסכנים את הנוסעים".

תושבי נצרת עילית שעברו במקום בשבת בצהריים סיפרו כי נתקעו בפקקים שהשתרכו מהקניון ועד הצומת כשעה לכל כיוון. הם התלוננו גם לעיריית  נצרת עילית, ובתגובה לבלגן בצומת פנה ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט למנכ"ל נתיבי ישראל במכתב שבו טען כי הצבת הרמזורים לא פותרת את עומס התנועה והפקקים. כמו כן פנה פלוט למשרד התחבורה ודרש הקמת מחלף בצומת.

"לאחר שיחות רבות שקיימתי עם אנשי מקצוע בתחום התחבורה", כתב פלוט, "הגענו למסקנה כי ללא הקמת מחלף גדר עילי (מעל צומת היציאה מנצרת עילית לכיוון המנהרה), לא יינתן המענה הנדרש לבעיית עומס התנועה הקיים בצומת והבעיה לא תבוא על פתרונה. הפקקים הארוכים המשתרכים בצומת מהווים מטרד של ממש לתושבי נצרת עילית שנוסעים בכביש זה על בסיס יומי".

עוד הסביר פלוט במכתבו כי למרות שהצומת אינו בשטח שיפוטה של נצרת עילית אלא נצרת, בכוונתו להמשיך ולהיאבק בעניין וזאת בשל היותו של הצומת עורק כניסה ראשי לעיר נצרת עילית. לדבריו, הצבת הרמזורים פתרה את הבעיה הבטיחותית בעצם הכוונת התנועה שלא היתה קודם, אבל עדיין נותרה בעיית העומס והיא תיפתר רק באמצעות מחלף.

משרד התחבורה מסר בתגובה: "פרויקט הרימזור בצומת המוסכים בנצרת בוצע לבקשת עיריות נצרת ונצרת עלית. הפרויקט עדיין בביצוע ותזמון הרמזורים יושלם בהקדם".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו