צילום: shutterstock גשר באורך של 750 מטר וברוחב של כשמונה מטרים, שיהיה חלק ממסלול הנסיעה של רכבת העמק, הולך ונבנה בימים אלו מעל כביש 70 בין צומת התשבי לצומת העמקים. הגשר יעבור מעל מפער הקישון וימשיך להתעקל בקשת לכיוון כפר יהושע, וכך יאפשר את מעבר הרכבת באזור.

בניית הגשר החלה כבר ביולי 2012 כאשר 12 עמודים שיחזיקו אותו, בקוטר של כ-3.5 מטרים, כבר הוצבו בשטח. בשלב השני ייבנו עשרה חלקים המחברים בין העמודים למשטח הנסיעה של הרכבת שנקרא מסעה. בימים אלו נמצא הגשר באמצע שלב העבודות על המסעה. חצי מהשלב האחרון כבר הושלם על ידי חברת שפיר שאמורה לסיים את העבודות עד יולי 2014.

בקשה לתביעה ייצוגית: אורנג' חייבה לקוחות בחו"ל
בקשה לייצוגית: "רעש בלתי נסבל בפינוי אשפה"
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק




אורן רוזן מחברת ח.פ.ת לפיתוח ותשתיות, המנהל את פרויקט המסילה באזור הגשר, הסביר כי שיטת הביצוע נעשית באופן מאוזן בשל העובדה שהמרווחים בין עמוד לעמוד הם באורך של 70 מטרים. "יוצקים את הגשר באתר עצמו יציקה מאוזנת סימטרית כך שכל הזמן אותו משקל נמצא משני צדי העמודים".

רוזן הסביר כי הגשר מתחיל בצדו של הכרמל, שבו הונחו שני עמודים וקיר קטן. למי שמגיע מכיוון העמקים לתשבי ניתן לראות מצד ימין את הסוללה של הרכבת שנעשית גבוהה לאורך הדרך כיוון שהיא עולה לכיוון הגשר. הגשר מתחיל בצד של הכרמל, חוצה את הכביש, שבאמצעו הונח עמוד אחד, וממשיך לכיוון העמק, בו הונחו תשעה עמודים ועובר דרך כפר יהושע.

לדבריו, הביצוע מורכב כיוון שלצורך המעבר לכפר יהושע היה הכרח ביצירת קשת רחבה לאורכו של הגשר. תחילת הנסיעה על הגשר תהיה לאורך כביש 70 ומיד לאחר מכן תתנתק הרכבת מכביש 70 ותעבור לשטחי העמק.

רוזן ציין כי העבודות צפויות להסתיים כחודשיים מוקדם יותר מהמועד שנקבע בלוחות הזמנים, וכי באמצע שנת 2014 יגיע קבלן מבנה עליון שיבצע את עבודות החצץ ואת הנחת המסילה עצמה על כל הקטעים של הרכבת, ביניהם גם על הגשר.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בעניין: "רכבת העמק תסייע רבות לכלכלה ולמסחר ותגביר נגישות בין שני קצותיה".

מנכ"ל נתיבי ישראל, אדריכל שי ברס: "אנו צופים כי החיבור של מסילת העמק לקווי הרכבת הקיימים, יקטין את תנועת רכבות המשא בקו החוף ואף יפחית את תנועת המשאיות בכבישים. בכך יקטנו עומסי התנועה ותאונות הדרכים".