צילום: shutterstock במקביל להתהוות רכבת העמק מפרסמת בימים אלו חברת נתיבי ישראל מכרזים לשבע הפרדות מפלסיות שייבנו לאורכו של כביש 71 בין מרחביה לבית שאן, אזור בו תעבור הרכבת, ויפצלו בין התנועה בכביש הראשי לבין מפגשי הכבישים והדרכים המקומיות.

מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק

החברה מתחילה בשלב הקמת ההפרדות המפלסית לאורך הכביש בקטע שבין צומת נבות לצומת השיטה, זאת עם פרסום המכרז להקמת שלוש הפרדות מפלסיות ראשונות בתל יוסף, בית השיטה וגשר חקלאי מעל למסלול רכבת העמק, סמוך לכלא שאטה.



במסגרת הפרויקט יבנו המחלפים הבאים: מחלף נבות שיהיה במפגש הכבישים 71 ו-675, הפרדות מפלסיות מעל כביש 71 כולל דרכי גישה לגבע ולכפר יחזקאל, מחלפון בית השיטה שיהיה במפגש הכבישים 71 -669 כולל שני גשרים מעל כביש 71 ומעל מסילת הרכבת. נוסף אליהם יבנו הפרדה מפלסית מעל מסילת הרכבת וכביש הגישה למושב גדעונה, גשר חקלאי מעל לפסי הרכבת בסמוך לכלא שאטה והפרדה מפלסית בתל יוסף.

שי ברס, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ציין כי העבודות בכביש 71 מיועדות לשדרג את הכביש לדרך דו-מסלולית ודו-נתיבית, תוך ביטול הפניות שמאלה, הגדלת קיבולת הכביש ושיפור רמת הבטיחות.

לדבריו של ברס, העבודות מיועדות לשרת גם את התנועה המקומית, שחלקה מאופיין ברכבים חקלאיים הנעים בין יישובי האזור בניהם כפר יחזקאל, גבע, גדעונה, עין חרוד, תל יוסף, אזור התעשייה תל יוסף, בית השיטה, בית אלפא ועוד. כמו כן הוא הוסיף כי דרכי שירות ומעברים נפרדים נוספים יאפשרו נסיעה מעל כביש 71 ומעל הרכבת.

שר התחבורה, ישראל כץ התייחס לחשיבות הגדולה של הפרויקט לצד פרויקט רכבת העמק. "לפרויקט חשיבות עליונה, הן מבחינת הכנת התשתית לקו רכבת העמק והן לצורך הפחתת תנועת המשאיות במסלול שבין נמל חיפה לירדן", אמר, "זהו ציר נסיעה שעמוס במיוחד בתנועת משאיות עמוסות.

המטענים משונעים כיום על הכביש בלבד ובעתיד הם ישונעו בקרונות רכבת, או בכבישים טובים יותר. המחלפים החדשים לאורך הכביש יגבירו את בטיחות הנסיעה, ישפרו את איכותה ויקצרו זמני נסיעה בין מזרח ומערב המדינה".