צילום: shutterstock  קצרו לנו את הקו: במכללת תל חי לומדים לא מעט סטודנטים שמתגוררים בירושלים וסביבתה. ישנם גם לא מעט סטודנטים מאזור אצבע הגליל שלומדים במוסדות אקדמיים בירושלים. אלה וגם אלה נוהגים לנסוע בקו 963 של אגד הלוך ושוב בעיקר בסופי שבוע.

לאחרונה החליטו כמה מהם לפרסם באנטרנט עצומה הקוראת למשרד התחבורה לשנות את מסלולי הקווים בין קרית שמונה לירושלים משום שהמסלול הקיים היום ארוך מדי ומייגע.

מכתב לשוטר שסייע לתושבת זכה לאלפי לייקים
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק

בעבר המסלול של קו 963 עבר דרך טבריה המשיך לבית שאן, ומשם דרך בקעת הירדן לירושלים. לפני מספר שנים הוחלט לשנות את המסלול. כיום האוטובוסים שיוצאים מקרית שמונה נוסעים לטבריה ומשם ממשיכים לעפולה ומשם נוסעים דרך ואדי ערה לכביש 6 ומשם לירושלים.



ההבדל בזמן בין המסלול הקודם לבין המסלול הנוכחי אינו משמעותי. מדובר ב- 20 דקות לכל היותר. כל זה נכון בימים ושעות שבהן אין עומס בכבישים. כשיש עומס, כך לטענת יוזמי העצומה, הנסיעה יכולה להתארך ל-5 שעות תמימות.

לעומת זאת במסלול דרך בקעת הירדן בדרך כלל אין עומס, פרט לכניסה לירושלים. חשוב להזכיר שרוב הנסיעות של הסטודנטים הן בסופי שבוע ובתחילת שבוע, בדרך כלל בשעות העומס.

הסטודנטים שיזמו את העצומה אינם דורשים לחזור למסלול שעובר דרך בקעת הירדן אלא לוותר על הכניסה לטבריה ולנסוע ישירות מקרית שמונה לעפולה דרך צומת עמיעד, צומת קדרים וצומת גולני. בכך ניתן לחסוך לפחות חצי שעה.

יותר מכך, הם מעדיפים קו שנוסע דרך צומת אלונים, באותו מסלול שעושה קו 845 בדרך מקרית שמונה לתל אביב. כיום לאחר שכביש 6 מגיע עד מחלף עין תות ניתן לעלות על כביש 6 כמה קילומטרים לאחר צומת אליקים, ובכך לקצר עוד יותר את זמן הנסיעה.

יוזמי העצומה טוענים כי תושבי טבריה לא ייצאו נפגעים משום שהם יכולים לנסוע לירושלים בשני קווים שיוצאים מטבריה. האחד מערבי דרך כביש 6. השני - מזרחי דרך בקעת הירדן.

"אנו סבורים", כותבים יוזמי העצומה, "כי היום בהימצא כבישים נוחים ומהירים, ובהתחשב בכמות הסטודנטים, החיילים, והאזרחים המתגוררים באזורים שצוינו ומבקשים להשתמש בקו זה, יש מקום להוספת קו אוטובוס שיחסוך את הנסיעה הארוכה והמתישה.

"אנו כסטודנטים מוצאים עצמנו מחפשים דרכים חלופיות כגון נסיעה בטרמפים (בד"כ מספר סטודנטים הנוסעים ברכב אחד ומשתתפים בהוצאות הדלק), דבר הכרוך בהוצאות גבוהות מאוד ואינו נוח, שכן רובינו לא מסוגלים להחזיק רכב פרטי".

העצומה הזו פורסמה לראשונה ב-7.6.2012, ועד היום הצטרפו אליה 269 אנשים. השינוי אולי יגיע בתקופה הקרובה, לאחר שהנושא נדון השבוע בכמה תוכניות רדיו, ומשרד התחבורה גם נדרש להגיב בעניין זה.

הבשורה לסטודנטים הנושאים בקו הזה היא שככל הנראה יהיה שינוי כלשהו בזמן הקרוב, אולם לא ברור מהו השינוי שמתוכנן על ידי משרד התחבורה, וכך נאמר בתגובה שנשלחה מטעמו: "משרד התחבורה פועל בימים אלה לשיפור התדירויות וקיצור זמני הנסיעות בצפון בכלל וקריית שמונה בפרט. יצויין כי הקו מטבריה לירושלים עובר דרך בקעת הירדן".