משלחת רופאים ואחיות מסין הגיעו למרכז בריאות הילד בעפולה על מנת להכיר ולהתרשם מהרפואה בקהילה. 'כללית', ארגון הבריאות הגדול בישראל, מובילה את תחום הרפואה הדיגיטלית ומפתחת שירותי און ליין המאפשרים ל- 4.5 מיליון הלקוחות לקבל שירותים רפואיים ומנהלתיים מכל מקום ובכל זמן וכוללת מגוון שירותי און ליין מתקדמים.

צילום: כללית

"מערכת הבריאות בסין שונה ממערכת הבריאות שלנו. המשלחת למדה על קונספט שירותי ייחודי של 'כללית', המאפשר מתן מגוון רחב של שירותים רפואיים לילדים תחת קורת גג אחת על ידי רופאים מומחים מהשורה הראשונה", סיפרה ד"ר נדיה לומלסקי, מנהלת מרכז בריאות הילדה עפולה.

לדברי רינת לוי, המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרכז הוסיפה: "חברי המשלחת קיבלו הסבר רחב על אופן ניהול המרכז והשירותים הרפואיים הניתנים בו. בהמשך הסיור, הוצגנו בפני המשלחת את הפעילות הרחבה שמתקיימת במרכז בתחום הסדנאות. כללית היא ארגון מקדם בריאות והיא מפעילה שלל פעילויות וסדנאות לשמירה על אורח חיים בריא במגוון רחב של נושאים: תזונה נכונה ובריאה, הכנה לכיתה א', עזרה ראשונה ועיסוי תינוקות".

"בעבר הרבה מהטיפולים ניתנו בבתי החולים, אך כיום ניתן לקבל את השירות במרפאה, קרוב לבית. למשל, כיום, אנחנו מטפלים בכוויות ופציעות של ילדים, באמצעות תחבושות חכמות ובחתכים עמוקים בעזרת דבק ללא כאב וללא תפר ואין צורך לרוץ למיון. אנחנו עושים מעקבים ובדיקות בגישה המתאימה לילדים", שיתפה מיטל בניהו, מנהלת הסיעוד במרכז.

רנא חאג' הרוקחת האחראית סיפרה כי במהלך הסיור הוסבר למשלחת על תפקיד הרוקח וכיצד הוא שותף לטיפול. "הרוקח מוודא שהתרופות תואמות להנחיות שהרופא המטפל רשם בתיק הרפואי של המטופל ושהשילובים ביניהם לא יוצר התנגשויות ותופעות לוואי ומסביר למטופל על התרופות ותוספי המזון שהוא נוטל, כגון: לאיזה טיפול התרופה נועדה, מתי הזמן הנכון ליטול אותה- מבחינת זמני ארוחות וסוגי מזון, היכן צריך לאחסן אותה, מתן הסבר על תופעות הלוואי אפשריים, הסבר לגבי חשיבות ההתמדה בטיפול תרופתי, הדרכה לאורח חיים בריא, פעילות גופנית, דיאטה ועוד".

"מגיעות לכאן משלחות שטסות אלפי קילומטרים בשביל ללמוד מאתנו על השירות והאיכות הרפואית שלנו. אנחנו שמחים ומברכים על שיתופי פעולה" סיכמה ד"ר לומלסקי.