מהפיכה ללקוחות כללית - בבתי החולים של כללית: לאחר פיילוט מוצלח שבמסגרתו עשרות אלפי מטופלים הופנו לטיפולים בבה"ח של כללית ללא צורך בהצגת טופס 17 כללית מרחיבה את השירות: טופס 17 הופך אוטומטי ודיגיטלי ומועבר ישירות מהמרפאה לבית החולים במערכות הממוחשבות, מבלי שהמטופל נדרש להציגו בעת קבלת השירות הרפואי. 

מרגע קבלת ההפניה במרפאה וקביעת תור באחד מבתי החולים של כללית טופס ההתחייבות, המוכר בשמו הנפוץ 'טופס 17', מועבר ישירות מהמרפאה ובאופן מקוון לבית החולים. כל מה שנותר למטופל הוא לזמן תור לשירות המבוקש. המטופל יהיה פטור מהצורך להצטייד בניירת, איסוף הטופס מהמרפאה ומהצורך לזכור להביאו בעת הביקור בבית החולים. בזכות תהליך האישור והעדכון האוטומטי של בתי החולים של כללית ימנעו גם מצבים בהם שירות רפואי מתעכב בשל היעדר טופס מודפס. 

אילוסטרציה. צילום: shutterstock

לדברי פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל כללית: "מדי שנה מונפקים בכללית כ- 2 מיליון טופסי 17. במסגרת הצעדים שאנו מקדמים על מנת להקל ולשפר את חווית המטופל אנו משיקים מהלך המשחרר את המטופל מהצורך להצטייד בניירת. כללית הראשונה להוביל מהלך זה,  המתאפשר בזכות העובדה שלכללית מערך משותף של  14 בתי חולים ו- 1,500 מרפאות קהילתיות, דבר המאפשר לרתום את היכולות הדיגיטליות ומערכות המחשוב הקיימות לטובת תהליכים המשפרים את הממשקים ותהליכי השירות במעבר בין המרפאה לבית החולים".

שיפור נוסף ללקוחות כללית - הארכת תוקף ההפניה לחצי שנה במקום שלושה חודשים, כפי שהיה עד כה. החיוב בגין הנפקת ההתחייבות נשאר בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בשלב הראשון, שירות ההעברה של טופס 17 באופן דיגיטלי ואוטומטי ניתן בהפניות למרפאות החוץ והמכונים בבתי החולים של כללית, ללקוחות הרשומים לשירותי הרשאה לחיוב החשבון (בילינג) שכ -% 70 מהלקוחות רשומים לשירות זה. בחצי השנה הקרובה הוא יורחב לכלל הלקוחות.

שירות טופס 17 אוטומטי מצטרף למגוון השירותים הדיגיטליים המתקדמים שמציעה כללית ללקוחותיה בהם ציפייה און ליין באפליקציה ובאתר כללית בבדיקות מעבדה, חידוש מרשמים קבועים, ציפייה בטופסי 17, שירותי ייעוץ רפואי און-ליין על ידי מומחים ברפואת ילדים, רפואת משפחה ורפואת עור, בדיקות באמצעות מכשיר TYTO  ושיגורן הנתונים הרפואיים און-ליין לרופא, שירות DayTwo החדשני ומתקדם לאיזון רמות הסוכר בדם באמצעות תזונה מותאמת אישית ועוד.