התמונה להמחשה בלבד | shutterstock

ההשפעות השליליות של חשיפה ממושכת למסכים ידועות ונחקרות רבות בשנים האחרונות, כמו כן ישנם מחקרי אורך , הנפרשים לאורך מספר שנים, שאת תוצאותיהם נדע בעוד מספר שנים.

פעילות סדירה פעמיים עד שלוש בשבוע מחזקת את המערכת החיסונית של הילד, משפרת את הכוח, הסיבולת, שיווי המשקל והקואורדינציה של ילדכם אבל איך מוצאים לזה זמן מתאים בחיי היום יום העמוסים? איך מבצעים את הפעילות כשבחוץ גשם וקר?

"ככל שילדכם יתנסה יותר בתנועה במרחב, במנחים מגוונים (עמידה על רגל אחת/עמידת ידיים/טיפוס) ויחווה התנסויות בערוצי תחושה שונים במקביל (טיפוס על חבל מתנדנד/הליכה על קורת עץ לא יציבה), כך יגדל אוצר התנועה שלו והוא ידע לווסת את תנועותיו בהתאם לשינוי ולפתור בעיות מרחביות בעצמו, לדוגמה הליכה על מדרכה שהמשטח שלה לא אחיד ויש אבנים בולטות, הגוף ישיב לשינוי מתוך הלמידה התנועתית הקודמת והמערכות שתורגלו והילד לא ייפול" מסבירה יערה ורפל-קפלן, מנהלת מכון פיזיותרפיה ילדים במכון כללית התפתחות הילד טבריה.

לדברי הדס כהן, פיזיותרפיסטית בכירה במכון "כל יום הוא הזדמנות טובה לצאת עם הילדים לגני המשחקים, ריצה בחצר, רכיבה על אופניים ולייצר זמני הליכה בשגרת היום (לדוגמה: לעלות במדרגות הבניין ולא במעלית, הליכה ברגל למכולת/לחברים ולא ברכב), אבל גם בתוך הבית יש הזדמנויות שונות למשחק משותף והתנסות בתנועה, אשר יכולות להוות בתקופת החורף הגשום".

"על ידי חשיבה יצירתית אפשר לתרגל פעילות גופנית גם בסביבת הבית ולחזק את הקשר בין בני המשפחה. חשוב להשגיח על הילדים ולוודא שהמשחקים שלהם בטיחותיים. ניתן לבנות מסלול בו כל ילד בתורו הולך עליו בצורות התקדמות שונות: לפנים, הצידה, לאחור. ניתן לשלב קפיצות שונות במסלול, שירי תנועה וריקוד משותף עם מוזיקה או שירה (יש לנו תיש/ הוקי פוקי/שיר הציפורים), הליכות שונות של חיות במסדרון הבית: דוב, נחש, סרטן, צפרדע, קנגרו, משחק קפיצה בגומי. הילדים ישמחו למשחק משותף אתכם ושאר בני הבית. זה הזמן שלכם לחזור קצת לילדות וללמד את הילדים את המשחקים של פעם. תראו להם שגם אתם יודעים לקפוץ בחבל, לשחק קלאס ולנצח במשחק הכיסאות" סיכמה ורפל-קפלן.